mandag, januar 29, 2007

Åre-tur

Denne helgen var jeg på tur til Åre med Symf-IL (Symfoniorkesterets Idrettslag). Vi dro fredag, og kom hjem i går (søndag). På disse tre dagene rakk vi å gå mye på ski (naturligvis), spise god mat (bortsett fra det svenske brødet, som smaker helt forjævlig), ta badstu (også vellykket, men litt vel trangt), leke boksen går (som inkluderte et ganske skummelt forsvinningsnummer, men det gikk heldigvis bra til slutt), fyre bål og mye annen moro, sånne typiske ting man gjør på hytteturer. En virkelig vellykket tur, som jeg håper å få være med på en annen gang også.

Noen høydepunkter:

- Tor legger pastaen i feil handlekurv, og det blir stor oppstandelse når dette kommer for en dag. Et øyeblikk ser det ut til at vi blir nødt til å spise pasta og kjøttdeig med bare kjøttdeig og ingen pasta, og syndebukken Tor går så langt som å tilby seg å løpe til nærmeste butikk noen kilometer unna og skaffe til veie de manglende råvarer. Imidlertid stengte butikken om ti minutter, og det hele ordner seg ved at vi aller nådigst for lov å kjøpe 5 kilo pasta for 20 kroner i restauranten ved resepsjonen.

- Badstu. Ideelt sett brukt av 2 personer. 3 personer var vi fredag kveld, lørdag kveld 5 i enkelte perioder. Veldig trangt. Trangt og hyggelig. Og varmt.

- Skitur lørdag og søndag. Lørdag blåste det fryktelig og var kaldt, men det ble en fin tur likevel. Følte meg ekstremt norsk. Søndag måtte vi opp slalombakken for å komme dit vi skulle. Noen tok buss, andre sneik seg på heisen. Jeg, Sjur og Kirsti ville ikke være med på sånt tullball, og bestemte oss for å gå fiskebein opp hele bakken, noe jeg angret på i de bratteste partiene, men jeg følte meg i hvert fall om mulig enda mer norsk enn dagen før. Norsk og sta. Så møtte vi de andre, og tente bål og grillet pølser (jeg spikket pølsepinnene).

Som sagt en meget vellykket tur. Kjempegjeng å dra på tur med, og jeg gjør det gjerne igjen!