søndag, desember 17, 2006

Juleferie

Nå er endelig ferien her. Omsider er jeg kommet hjem! Siste eksamen var ferdig 6. desember, og i mellomtiden har jeg gjort masse spennende ting. Jeg har:

- Snudd døgnet på grunn av hjemmeeksamen i Musikkhistorie 1. Skrive hele natta og bli ferdig halv åtte om morgenen. Smart.
- Hatt to spilletimer. Det skulle egentlig bli bare èn, men læreren min snakker så fælt, så vi ble ikke ferdig lørdag. Måtte ha en til søndag. Men den slipper jeg å betale for.
-Vært hos Ingvild på juletreff i Lillehammer fra fredag til lørdag. Veldig fint/morsomt/vart/nært å treffe igjen Ingvild/Mats-Roar/Mathias/Hilde/Pernille/Geir-Marius/Simon/Magnus. Hadde ikke med liggeunderlag, men det gikk bra, siden jeg fikk låne strandmadrass.

En fin rundtur før jeg endelig kom hjem til jul. Jeg hadde planlagt at det skulle snø da jeg tok toget hjem, men det slo ikke til. Litt skuffende. White Christmas-følelsen uteble.

Var på Avalon, av alle steder, og der kjøpte jeg en ny fiolin-dvd. The art of violin, kostet 50 kr. Røverkjøp. Jeg skal SÅ spille de Ysaÿe-sonatene en gang... For ikke å snakke om få like god bueteknikk som David Oistrach. Mest sannsynlig ikke. Men jeg får prøve. Med Sevkic, kanskje, kanskje det går.

Håper jeg kommer inn! Det suger skikkelig å ha sånt øveår. Alt er bare øving, kompendier og ensomhet. Lengter etter å tilhøre en institusjon der alle holder på med musikk. Være en del av et musikalsk felleskap. Jeg har sikkert sjanser til å komme inn tror jeg. Hvis jeg får øvd nok. Det er det det står og faller på. Jeg har ikke særlig gode øvevaner. Men det skal jeg gjøre noe med, tror jeg. Eller spille Civ IV...