torsdag, november 30, 2006

I morgen...

...skjer det. Jeg skal ha skriftlig 6-timers eksamen i Musikk i mediealderen. Jeg har lest mye de siste to ukene, men å lese hele pensum, klarte jeg ikke. Nå siste dagen før eksamen tenkte jeg å ta det med ro, kanskje repetere litt. Men det blir neppe så mye. Tror heller jeg vil øve litt. Selv om eksamen er i morgen, er jeg mye roligere til sinns nå enn jeg var for et par ukers tid siden. Vet ikke helt om det er fordi jeg vet at jeg uansett ikke klarer å lære mer så nærme eksamen, eller om det er fordi jeg har gitt litt opp. Håper ikke det er det siste. Resultatet avhenger veldig av hva som blir lagt vekt på i oppgavene. Jeg kan være heldig, å få noe jeg kan mye om. Eller jeg kan få om noe jeg kan litt, eller kanskje veldig lite om. Hvis det skjer håper jeg jeg klarer å stå i hvert fall. Er egentlig veldig vanskelig å si hvor godt forberedt jeg egentlig er. Det vil vise jeg i morgen, når jeg har oppgaven foran meg. Ofte er det utrolig hvor mye kunnskap man klarer å grave fram i slike situasjoner. Jeg håper det går bra. Jeg vet at ingen av vennene mine, foreldrene mine, øvrige slektninger eller liknende kommer til å være mindre glad i meg om jeg skulle stryke. Problemet er vel meg selv egentlig. Har en følelse av at jeg kan komme til å bli veldig skuffet over meg selv, hvis det ikke går sånn som jeg har tenkt. Akkurat nå har jeg som sagt litt blandede følelser. På den ene siden gruer jeg meg til eksamen, på den andre siden er jeg glad det snart er overstått. Ved disse tider i morgen sitter jeg å skriver...

Gleder meg veldig til ferie! Men det er så lenge til... Føles i hvert fall sånn. Etter at jeg har levert hjemmeeksamen i musikkhistorie 1 onsdag neste uke, er det et par ting jeg skal gjøre før jeg drar hjem. På torsdag om en uke skal jeg høre Arve Tellefsen i Sibelius fiolinkonsert. Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å låte. Han begynner jo å bli gammel nå. Men han øver visst veldig mye, har jeg hørt. En opplevelse blir det vel uansett, vil jeg tro. Jeg må si at jeg virkelig beundrer den fyren. Han spiller utrolig vakkert. Så, på lørdag, skal jeg ha en siste spilletime før jul. På mandag 11. tar jeg toget sørover, og hopper av på Lillehammer, for så å ta bussen til Gausdal, for å besøke besteforeldrene mine. Det gleder jeg meg veldig til. Har ikke sett dem siden i sommer. Begynner å savne dem veldig. Etter det skal jeg på juletreff hos Ingvild, før jeg til slutt kommer hjem den 17. Skal bli utrolig godt. Begynner å bli veldig lei nå. Det er ensomt å bare sitte på hybelen og lese.

3 Comments:

Blogger Spinn said...

Lykke til, kjære venn<3

2:16 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Det går på et vis. Det gjør det alltid. Lykke til!

7:02 p.m.  
Anonymous Anonym said...

det jeg var ute etter, takk

4:04 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home