onsdag, desember 06, 2006

Ferdig

Helt ferdig med alle eksamener, og det er en nokså deilig følelse. Klokka halv åtte i dag morges skrev jeg de siste linjene på hjemmeeksamenen min i musikkhistorie 1. Egentlig kunne jeg begynt å skrive på mandag, men naturligvis ble det til at jeg satt oppe hele siste natta og skrev. Og jeg tror det gikk helt greit. Målet mitt er og stå, sånn at lånekassen gir meg penger. Og det tror jeg ganske sikkert jeg kommer til å gjøre, i begge eksamene. Vanskelig å si hva som var verst. Musikk i mediealderen, som var 6-timers skriftlig, var intens smerte fra ende til annen. Hjemmeeksamen er ikke den samme smerten, i hvert fall ikke like intens, men jeg har en teori om at man får påført den samme mengde smerte, bare fordelt over 48 timer i stedet for 6 timer. Noe som fører til et konstant ubehag, som gjør det nærmest umulig å slappe av, øve, eller gjøre noe som helst annet enn å grue seg til å begynne å skrive. Men nå er det over. Heldigvis.

Nå skal jeg bare slappe av. Øve. Spille Civilization 4 med Daniel, forhåpentligvis. Kanskje besøke den gamle speiderlederen min i Lensvik på fredag. Filmkveld hos Lars på lørdag. På søndag vet jeg ikke. Pakke. Mandag reise til Gausdal. Etc. Deretter jul. Ahh.

2 Comments:

Blogger Spinn said...

Jul, jul, strålande jul...(8)

4:07 p.m.  
Blogger Mats Roar said...

Gratulerer!
Gleder meg til jeg er ferdig med den forbanna ped. oppgaven...

4:35 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home