torsdag, november 23, 2006

Eksamen

Nå er det snart eksamen. Og jeg kan bare si det med en gang: Jeg er et vrak, en skygge av meg selv. Jeg er nede i avgrunnen. Mye på grunn av at ja, det er det det er ja. Jeg har ikke lest mye av pensum, og nå panikkleser jeg. Dette er så sinnsykt grusomt, og noen ganger fatter jeg ikke hvordan jeg skal klare det. Fordi: Samtidig med min eksamen i Musikk i mediealderen, har jeg innlevering i Fysisk Miljøplanlegging, et vaskekte drittfag; et spøkelse fra min korte Gløshaugen-fartstid. Intensiv skriving i forkant av den endelige innleveringen, samtidig som jeg prøver å panikklese til de to eksamenene mine. Det går bare ikke opp. Men det må det. Det bare må. For et helvete jeg har kommet opp i. Kombinasjonen øve til prøvespill, begynne halvannen måned senere enn de andre i Musikk i mediealderen og Musikkhistorie 1, spilletimer, Symfoniorkester, Studentkor... Kan vel bare oppsummere med at denne høsten har vært en hard leksjon i livets skole. Du kan ikke få i både pose og sekk.

På den annen side har jeg blitt mye bedre til å spille, og det er jo det jeg skal drive med. Forhåpentligvis, hvis jeg kommer inn. Om jeg stryker, betyr ikke det at jeg ikke kan bli musiker. Men jeg er for frustrert til sånne reflekterte ytringer akkurat nå. Når eksamenene er ferdig skal jeg skrive en post i bloggen, hvis jeg overlever.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vi overlever. Vi overlever. Vi overlever. Og etterpå skal vi bli musikere, alle som en.

3:50 p.m.  
Blogger Spinn said...

Dere er flinke, og dere klarer det :)

11:00 a.m.  
Blogger Mats Roar said...

Begynner å merke stresset, jeg også...
Men det ordner seg!
Snart er det jul:D

2:49 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home