lørdag, mai 12, 2007

Suksess / ikke suksess

Jeg har gjort enkelte erfaringer i det siste:

Prøve å koke buljong på laksehode som ble til overs etter laksemiddag, og på den måten forpeste hele hybelen med en stram, litt for gammel, eim av laks. Gryta kokte over to ganger, og oversvømte komfyren med fiskevann. Brukte for mye vann, noe som førte til at fiskekrafta ble alt for svak. Prøvde å koke bort noe av vannet, men da hadde vifta sluttet å virke, noe som gjorde at klærne jeg hadde hengt til tørk i samme rom, lukter det samme som laksehodegryta, og nevnte gryte får jeg ikke til å slutte og lukte fisk, samme hvor mye zalo jeg bruker og samme hvor mye jeg skrubber. Jeg er lei laks for all fremtid og kommer ikke til å benytte meg av fiskekrafta noen gang. "Ikke suksess"

Kjøpe euroshopper-carbonader. Bruke selvlagd saus fra september i fjor som tilbehør. En veldig spesiell saus, som jeg utifra den underlige smaken å dømme, hadde brukt store mengder tid og ressurser på. Den må ha inneholdt for mye av et eller annet, sannsynligvis salt eller buljong. I hvert fall førte den til at jeg ikke klarte å spise mer enn en karbonade, selv om jeg var veldig sulten. Dette var ikke fordi den var for mektig, jeg tror bare den smakte så rart at jeg ikke orket mer. Neste morgen var jeg svært svimmel, sannsynligvis fordi jeg spiste for lite kvelden før, noe som må ha vært en direkte konsekvens av idiotsausen. "Ikke suksess"

Jeg kaster bort altfor mye tid på facebook. Jeg burde lese til eksamen, men sitter bare å sløver bort tida. "Ikke suksess"

Konsert med med Trondheim Thereminorkester onsdag kveld. Veldig merkelig musikk, men disse lydene de produserte ved hjelp av den såkalte theremin, et instrument oppfunnet i Sovjet på 20-tallet en gang, var herlig meningsløse. Utrolig behagelig å høre på lyder som ikke gir noen assosiasjoner som helst til andre ting. Avslappende. "Suksess"

Hørte Mahler 7. symfoni i Olavshallen i går. Oh yeah... "Suksess"

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jeg prøvde vel allerede på Toneheim å advare deg mot produkter fra Euroshopper!

10:53 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Mahler kan gjøre de fleste glade.

3:48 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home