torsdag, mars 08, 2007

Prøvespill

Det gikk til skogs i Trondheim på mandag, så jeg tok fly til Stavanger tirsdag og prøvespillte 1. runde der. Kom inn døra, gikk til resepsjonen og spurte hvor jeg skulle være, ble vist vei til rommet jeg skulle være. Slang fra meg sekken, pakket opp fiolinen og spillte. Fikk kanskje varmet opp 2 min. før juryen kom. Og det gikk veldig bra. Var ikke nervøs eller noe, og følte jeg hadde stort overskudd da jeg spillte. En time senere fikk jeg vite at jeg kom videre, noe som var veldig deilig, siden jeg aldri har opplevd det før. Teori/gehør et par timer senere gikk kjempebra, spesielt gehør. Jeg er en rakker på intervaller. På kvelden hadde jeg litt uflaks, siden jeg ikke klarte å finne ledig hotellrom. Ble gående ganske lenge og surre nedi sentrum, og pådro meg masse vannblemmer under føttene som gjorde det nokså smertefullt å gå. Bare å stå oppreist faktisk. Forestillte meg en stund at jeg måtte sitte på en stol å prøvespille, med bena på en skammel eller noe, siden all kontakt mellom fotsåler og gulv var umulig. Men først og fremst måtte jeg bekymre meg for å finne et sted å bo. Jeg hadde tatt med Toneheimboka, og ringte litt rundt og spurte folk jeg visste bodde i Stavanger. Det hele ordnet seg ved at jeg fikk sove hos Ragne Marthe. Flaks. Neste dag var bena litt bedre, og jeg kom meg ned på konservatoriet og spillte 3. runde, som dessverre ikke gikk like bra som jeg hadde håpet, men ganske bra. Følte meg ganske uggen i kroppen. Hadde ikke helt dagen. Uansett krysser jeg fingrene. Håper det går bra.

Klaver bi-instrument gikk som det måtte gå, med mine pianoferdigheter. Maltrakterte Bach preludium nr. 1 fra et eller annet Wohltemperiert klaver. Damen sa at "jaja, du kom deg nå gjennom det" og jeg håper de ikke er så nøye på klaver.

På mandag er det Oslo, og jeg er optimist. Har en god følelse.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Håper det går bra!

5:34 p.m.  
Blogger Spinn said...

E har trua på deg!<3

10:10 p.m.  
Blogger Pernille said...

eg har erfart i disse prøvespillsdager at så lenge du VIL, å at du KAN så har d gått bra!
*vente på svar i postkassen*

12:16 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home