mandag, august 05, 2013

Telttur: Resultater

1 stk. solbrent nakke, 1 stk. ørret (smakte usannsynlig godt). Forøvrig: Yr.no kan gå og ta seg et stev. Været ble diametralt motsatt av det som ble meldt, noe jeg overhodet ikke hadde noe i mot, bortsett fra at alle oldtidsredskapene jeg tok med for å bygge arken ble liggende ubrukt. Skulle tatt med solkrem i stedet. Turen ble generelt preget av diverse luksusproblemer, så som "hvilken av disse fem perfekte teltplassene skal vi velge?" og "pokker, skinn og bein så varmt det er", samt "shit pokker, hvorfor tok jeg ikke med shortsen?" Har faktisk aldri opplevd bedre vær i drøye 1100 høydemeter. Et mer reelt problem dette førte til, var dårlig fiske. Men, jammen fikk jeg en pen ørret, og da har jeg fått sommerens dose. Av en eller annen grunn blir jeg helt satt ut av hvor vakkert (utilstrekkelig ord i denne sammenhengen) høyfjellet kan være en sommerdag. Det finnes et parti litt uti 2. satsen av Beethoven fiolinkonsert som kanskje kunne beskrive det sånn noenlunde. Og forøvrig, ryggen holdt! Om noe, så tror jeg den ble bedre. Spørs om jeg ikke burde prøve å få til en fjelltur i uka heretter (umulig)!