torsdag, juli 25, 2013

Telttur

Nå skal jeg på fisketur med en kamerat fra ungdomskolen (og videregående). Jeg har ikke vært på telttur siden ryggen min dro på bærtur rundt påsketider i fjor, så det blir spennende, i og med at jeg ikke har snøring (kunne valgt "peiling", men føler at "snøring" passer som smurt når det er snakk om teltturer. "Smurt" også, egentlig. Nei, vent. Peile ut en kompasskurs. Ha!) på hvordan kroppen kommer til å reagere på en tung ryggsekk. Dessverre er heller ikke værmeldinga den beste, men forhåpentligvis betyr det at ørretten biter (sannsynligvis ikke, håv neppe påkrevet), eller for å være mer nøyaktig; det er væromslag som er bra for fiskelykken. Jeg bruker spinner, fortrinnsvis Panther Martin 7 gram, som bortimot er den eneste spinneren jeg noensinne har fått ørrett på. Fluefiske er etter min mening kun for pretensiøse jålebukker. Motefiske. Jaja. Håper jeg får fisk, for det er bare usannsynlig, ubeskrivelig kult å sveive inn en ørrett. Andre fiskeslag og forsåvidt, men ørrett smaker best.