lørdag, februar 09, 2008

Sløv uten dop 2

Jeg tabbet meg ut igjen. Hadde tenkt meg på bli-kjent-fest i friluftsgruppa til STIL (Studentidrettslaget). Vel. Nå skal dere høre hva som skjedde. Først brukte jeg for lang tid på å lage middag, slik at jeg ikke rakk å dusje før jeg jeg dro. Så tok jeg bussen ned til sentrum, og byttet til 5B som skulle til Universitetet. Gikk av på feil holdeplass, havnet et eller annet sted på feil side av kommunegrensen, dvs. i Sola kommune. Gikk tilbake til Universitetsområdet, og begynte så å lete etter Paviljong 9, eller Studentenes hus, som det også heter. Brukte lang tid, famlet rundt i mørket, havnet på en slags tursti og hadde overhodet ingen peiling på hvor jeg var. Omsider havnet jeg i noenlunde riktig retning, og fant et skilt med et kart på. En 5-10 minutter senere sto jeg utenfor Studentenes hus og undret meg over hvorfor "festlokalet", som det sto på lappen på døra, var så mørkt. Og stille. Hva slags fest er dette egentlig? Det er jo ingen her.. Hvorpå jeg ringer lederen for gruppa og blir informert om at festen var i går..

Og nok en gang spør jeg meg selv: Hva pokker er det med meg? Røyker jeg hasj, eller kanskje slår meg selv i hodet med tunge gjenstander i søvne? Hvorfor skjer det sånne ting? Når det gjelder dette tilfellet har jeg en teori. I mailen sto det Paviljong 9, 8 februar. Mener å huske at jeg av en eller annen grunn tenkte at jeg skulle til Paviljong 8. Jaja. Jeg byttet om tallene. Trodde jeg skulle til Paviljong 8, 9 februar, og ikke Paviljong 9, 8 februar. Hvorfor er det sånn at jeg f.eks. husker hvordan man staver on-o-ma-to-po-e-ti-kon, at den første direktøren for A/S Christiania Portland Cementfabrikk i Slemmestad het Gotthard Conrad Boy (her er jeg imidlertid litt usikker på stavemåten), kan kjenne igjen tegnestilen til et utall både kjente og ukjente Donald Duck-tegnere, kan, tja, nå kommer jeg egentlig ikke på mer, så det er vel sånn ca. det jeg kan. Ja, også spille fiolin, naturligvis. Men oppgaver av typen komme-seg-på-rett-sted-til-rett-tid klarer jeg ganske enkelt ikke.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Personlig foretrekker jeg Van Horn, når det kommer til DD-tegnere. Liker de små fluene han tegner over alt.

6:43 p.m.  
Blogger Torstein said...

Van Horn er kul. Jeg liker også ham. Han har en nokså eksperimentell tegnestil (i motsetning til f.eks. Vicar). Liker alle de komiske ansiktsutrykkene han presterer å tegne. Kjenner jeg deg, forresten?

4:46 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home